Bereken hier uw kostenbesparing
Of bel met onze intakebalie

(7 dagen per week van 8.00 uur tot 20.00 uur)

024 - 397 05 50

Veelgestelde vragen

Alles uitklappen
Waarom zou ik voor Kersten Accountants kiezen?

Met Kersten Accountants aan uw zijde hebt u alle informatie om uw bedrijf financieel optimaal te sturen. U profiteert van een gratis scanner, vaste prijzen, een efficiënte online klantportal en advies op maat. Wij zorgen voor een correcte en betrouwbare boekhouding en waarschuwen en adviseren tijdig bij bepaalde zaken. Doordat we met de nieuwste technieken werken, verloopt de communicatie sneller en efficiënter. En dit ziet u terug in onze scherpe tarieven. We zijn transparant en duidelijk in onze afspraken. Iedere actie die buiten de afgesproken prijs ligt, overleggen we eerst met u. Wij zijn accountants én belastingaccountants in een!

Waarom geen boekhouder of controller?

Een boekhouder/controller wordt door niemand gecontroleerd, dus is het maar afwachten, bijvoorbeeld ingeval van belastingcontrole of faillissement, of de financien in orde zijn ........ met alle gevolgen vandien .... ook al geeft hij/zij een samenstellingsverklaring af.

Een accountant moet voldoen aan de kwaliteitseisen vanuit de beroepsorganisatie! Wij zijn aangesloten bij de volgende beroepsorganisaties: NOvAA, NBA en het Register Belastingadviseurs. Wij zijn daardoor niet alleen op de hoogte van de laatste regels, maar ook gehouden aan strenge kwaliteitseisen. Daarnaast kunnen wij accountantsverklaringen afgeven bij bijvoorbeeld subsidies. Een goede accountant verdient zichzelf uiteindelijk terug. Uw keuze naar de meeste kwalitatieve zekerheid lijkt me vrij duidelijk!

Wat onderscheidt Kersten Accountants van andere accountantskantoren?

Samenwerken met Kersten Accountants betekent altijd beschikken over de meest actuele gegevens. Of u nu gebruikmaakt van het principe scannen = boekhouden of liever zelf boekt; in de moderne klantportal vindt u al uw gegevens overzichtelijk bij elkaar. Zo ziet u direct hoe de zaken ervoor staan. Een gesprek met uw accountant krijgt daardoor weer inhoud. Kersten Accountants richt zich niet zozeer op het verleden, maar juist op de toekomst. De toekomst van úw business!

Is Kersten Accountants een accountants- of advieskantoor?

Allebei. Door de online klantportal is de boekhouding altijd correct en up-to-date. Op basis hiervan kunnen wij u perfect adviseren over uiteenlopende zaken die van belang zijn voor uw onderneming. Of het nu gaat om organisatie-inrichting, strategiebepaling of personeel en organisatie.

Geven jullie ook ongevraagd advies?

Als wij bepaalde zaken signaleren, geven wij dit aan. Daarnaast geven we richting. Nieuws dat voor u van toepassing is, zullen wij zeer zeker melden.

Waarom hanteert Kersten Accountants vaste prijzen?

Wij houden van duidelijke afspraken, ook wat prijzen betreft. Door onze ruime ervaring kunnen we de tijdsinvestering van bepaalde basiswerkzaamheden goed inschatten, waardoor we u vaste prijzen kunnen bieden. Wel zo duidelijk.

Wat houdt de vaste prijsafspraak in?

Op basis van de online tariefberekeningstool en een persoonlijk gesprek, bepalen we welk pakket het beste aansluit op uw wensen en uw situatie. Ieder jaar bekijken we of er grote wijzigingen binnen uw bedrijf hebben plaatsgevonden. Als dit het geval is, bieden we een nieuwe offerte aan. We spreken een vaste prijs per jaar af. De betaling vindt maandelijks plaats per automatische incasso.

Worden er extra kosten in rekening gebracht, naast de maandprijs?

Alleen diensten die incidenteel voorkomen, zoals hulp bij een belastingcontrole of financieringsaanvraag, brengen wij extra in rekening. Alle andere diensten en communicatie zijn inbegrepen in de maandprijs, zoals het opstellen van de jaarrekening, het analyseren van periodieke cijfers en het verzorgen van belastingaangiften. U kunt dus gewoon kosteloos contact met ons opnemen als u vragen hebt.

Zijn er kosten verbonden aan een oriƫnterend gesprek?

De eerste afspraak is geheel vrijblijvend en dus gratis. Samen met u bespreken we de mogelijkheden en kijken we wat wij voor u kunnen betekenen. Op basis hiervan ontvangt u van ons een voorstel.

Wat houdt de klantportal precies in?

Met de klantportal hebt u altijd en overal inzicht in uw dossier en administratie via internet. U ziet precies hoe de zaken ervoor staan en welke onderwerpen uw aandacht vereisen. Zo bent u altijd verzekerd van up-to-date informatie in een betrouwbare en overzichtelijke omgeving. Uw papieren boekhouding blijft gewoon in uw bezit.

De voordelen van de klantportal op een rijtje:

  • Altijd en overal uw gegevens bij de hand in een compleet online dossier
  • Meer inzicht: altijd de meest actuele informatie beschikbaar voor gerichte (bij)sturing
  • Goede beveiliging van uw gegevens, dagelijkse back-ups en inrichting volgens fiscale bewaarplicht
  • Praktisch aangiftebeheer: alle aangiften overzichtelijk bij elkaar
  • Lagere kosten en betere samenwerking door efficiëntere processen
  • Snelle communicatie via de portal; u ziet in één oogopslag wat uw aandacht vereist
  • Meer tijd over om u op uw core business te richten
  • Een gesprek met uw accountant is weer een echt gesprek (sturing in plaats van terugkijken)
  • Nieuws en nieuwsbrieven ontvangt u via de portal
  • Gemakkelijk te koppelen met andere pakketten
  • Inrichting volgens XBRL-standaard (SBR) voor elektronische uitwisseling van gegevens
Is een online administratie veilig?

Internetboekhouden is volkomen veilig. Kersten Accountants hecht veel waarde aan een goede beveiliging van uw gegevens. Een deel van de abonnementskosten wordt dan ook geïnvesteerd in beveiliging. Het voordeel van een online dossier is bovendien dat het niet aangetast wordt als uw computer crasht of als u wordt getroffen door een computervirus.

Vervalt het persoonlijk contact door de online klantportal?

Nee. Door de online klantportal kunnen we sneller en efficiënter communiceren. Dit vormt de basis voor onze samenwerking. Afhankelijk van de complexiteit van vraagstukken, communiceren we via e-mail, telefoon of in een persoonlijk gesprek.

Is het mogelijk om een vaste contactpersoon te krijgen?

Bij Kersten Accountants krijgt u automatisch een vast aanspreekpunt. Bij specialistische zaken kan het zijn dat een professional op dat vakgebied contact met u opneemt.

Geven jullie ook belastingadvies?

Ja, voor alle belastingvragen en –kwesties kunt u bij ons terecht. Wij zijn namelijk ook belastingaccountants en hebben een netwerk van specialisten die wij kunnen inschakelen als het om zeer specialistische kennis gaat. Ook voor belastingadvies bent u dus bij ons aan het juiste adres.

Geven jullie accountantsverklaringen af?

Ja, wij geven samenstellings- en beoordelingsverklaringen af, evenals prognose- en subsidieverklaringen.

Hoe gaat Kersten Accountants om met bedrijfsgevoelige informatie?

Vertrouwen is cruciaal in onze branche. Alle relaties die wij met cliënten aangaan, zijn hierop gebaseerd. Dit vertrouwen is het uitgangspunt bij al onze diensten en is schriftelijk vastgelegd in geheimhoudingsverklaringen. Bovendien hebben wij beroepsgeheim.

Wanneer heb ik een accountantsrapport nodig?

Een accountantsrapport hebt u doorgaans alleen nodig als u cijfers aan derden moet presenteren. In alle andere situaties hebt u meestal genoeg aan het fiscale rapport.

Hoe verloopt de overstap naar Kersten Accountants?

Wie overstapt naar Kersten Accountants is verzekerd van een vlekkeloze omschakeling. Uw huidige accountant is verplicht om alle gegevens aan ons over te dragen. Uiteraard regelen wij dit op een nette manier voor u. Andersom werkt het precies zo: ook wij zijn vanuit de beroepsorganisatie verplicht om alles naar behoren over te dragen.